DT Rebecca



Jag heter då Rebecca Bergnér och jag har fått den stora äran att vara DT här på Helihakbloggen. Jag tänkte göra en liten kort presentation av mig själv och berätta lite om min personliga stil och lite till. ;) Jag pluggar just nu till Företagsekonom med inriktning på Nationalekonomi på Uppsala universitet (distans), tiden till att pyssla hittar jag på kvällar och helger när skolan är slut. Därför kanske det inte hinns med så mycket pysslande som jag kanske kunde önskat. ;)

När började du med scrapbooking? Jag började med scrapbooking sommar/höst 2010. Jag har hållt på med detta i lite drygt ett år.

Varför började du med just scrapbooking? Jag började med detta för att min systerdotter hade dop, och jag var med och hjälpte till att planera dukningen till detta. Jag fastnade ganska snabbt i det kreativa tänkandet och började söka runt på olika bloggar för att se vad man kunde göra i papper. Jag hittade då fullt med olika ideér och började spinna vidare, på den vägen har jag kommit dit jag är idag.

Vad var ditt första verk? Det började med dopet, sen gled det iväg till att göra ett dopalbum. Efter det har det bara glidit iväg till dagens olika utmaningar jag tar mig för.

Vad gillar du för scrapstil? Jag älskar Vintage! Det är det enda jag scrapbookar i just nu. Men vem vet det kanske ändrar sig :)

Vilket är ditt favoritverktyg? Mitt favoritverktyg är definitivt utan tvekan min skärmaskin från Fiskars som jag köpte i Helihaks butik! :) Utan denna skulle jag inte överleva, jag krånglade alltid till allting och försökte mäta med linjalen och skar ut med hobbykniv. Men efter jag införskaffade detta underbara verktyg så kan jag inte tänka mig ett liv utan den! :)

Varför började du blogga? För att jag vet hur inspirerad jag blev av alla andra som bloggade inom denna hobby, och jag kände därför att det skulle vara kul att blogga om det jag gör så att jag kanske någon dag kan inspirera andra. :) Jag startade min privata blogg (som du hittar här) i September förra året, och nu kommer jag även att blogga på Helihak.


Ha de bäst!

Kram Becca 




Kommentera inlägget här:




Namn:
Ska vi komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

  • Bloggdesign av